Hemlangtan

Nu har jag antligen fatt i mig lite mat for forsta gangen pa ungefar 40 timmar. Malet bestod av frukt, musli och yoghurt. Jag at faktiskt lite soppa igar men den raknas inte for den kom upp direkt efter att jag lamnat restaurangen, mitt pa storsta gagatan har i Sapa.

Nar man ar sjuk ar det latt att drabbas av hemlangtan. Jag saknar min familj och mina vanner jattemycket och fundera ofta pa vad ni gor och hur ni har det dar hemma. Jag vill skicka mycket karlek till herrgardsfolket i Ostera, stockholmsidioterna, stackarna som blev kvar i Falun och Elin som ger oss mest kommentarer :P

Har kommer ocksa en lista pa saker och ting som jag verkligen, verkligen saknar har i Vietnam:

Kokt potatis
Filmjolk
Bryggkaffe
Ghandis gatukok
Kollektivtrafik, som fungerar
Hemmalagad mat
Spela i orkester
SVT
Min sang
Rattvisa


Och listan pa saker som jag inte saknar:

Sarbehadling pga hudfarg
Karaokemusik (ar en egen genre har i SOA)
Signalhorn
Mopeder
Australiensare
Engelsman
Fransman
Backpackers
"Buy something!"
"Moto?!"
Baugette
Koriander
Nudlar
Ris
Risol


/Magmonstret
(Anna skriver ett inlagg snart)

Kommentarer
Postat av: Fader Konungen

Vi saknar er också, väldigt mycket. Vi tänker på er varje timme och är inne på bloggen minst 7 ggr per dag.

När man blir sjuk så kommer alltid hemlängtan som ett brev på posten. Hoppas att ni inte drabbas av magsjuka eller något annat dumt något mer.

Vi saknar också en massa saker här hemma i Svedala;

Solljus och värme

Bada i dammen

Cykla till jobbet

Några fler att äta middagsmaten med

Trumsolon

Gitarrspelande

Någon som kör in ved i källaren

Ledig tid

En vettig regering

Varmluftsläkt i Volvon



Men å andra sidan är vi glada att slippa;

Klippa gräsmattan och måla fönster



Hej, vi hörs igen senare.





PS. I helgen sänder de Guds stad i SvT2!! :-)











2008-11-22 @ 09:34:51
Postat av: Margaretha M

ÅHH Andreas, måtte magmonstret ha lämnat dej för evigt och att någon matgladare pajsare tagit dess plats.



Många kramar till Er båda från Hagagatan Falun

2008-11-22 @ 09:46:55
Postat av: hanna-karolina

Jag saknar då dig Andreas.

Även om jag bara är en stackare som blivit kvar i Falun:)



Falun är förövrigt rätt fint idag med lite snö och rätt så krispig luft. Jag har iallafall bryggkaffet att vara glad för, och glöggen. Vi saknar er.

2008-11-22 @ 10:14:08
Postat av: Ole och Stig-Helmer

Ajajaj...later som du ligger brunt till.

Kan trosta dig med att i Luang Prabang kan man ata RIKTIG frukost. Da menar jag en macka med nybakt och ganska grovt brod, hardost, salami, tomat, gurka, senap och hela kittet. Till det kan du dricka en kopp bryggkaffe, en STOR kopp. Till efterratt kan du sedan lena smaklokarna med mormors smakakor eller kanske en pase Ahlgrens Bilar.

I Laos tutar ingen, i Laos luktar det gott bade ute och inne, ingen skriker "buy something", tuktuktyperna viskar till dig istallet for att skrika och folja efter, i Laos kan man promenera pa trottoarer som inte har hal och inte ar fulla av mopeder, trafiken ar lugnare an i Falun, maten ar billig och man blir inte sjuk.

Hoppas att det var till en liten trost iaf, ni har det basta framfor er sa se till att komma till Luang Prabang sa fort som mojligt!

2008-11-22 @ 10:58:01
Postat av: Elin

Ja, man längtar nästan alltid hem när man är sjuk, och jag är glad att du mår bättre iallafall! :) Och tack för hälsningen! :D Jag kommenterar vidare! Det är räddningen i mitt liv att läsa om alla vänner som är utomlands, och nästa år får ni förhoppningsvis läsa min usa-blogg! :) KRAAM!

2008-11-22 @ 12:36:01
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Tor

tjenamors, mm saknar dig härnere också. dags att komma hem snart tycker vi. idag har jag varit exotisk och käkat sushi de ägde. ni kommer iaf få en fin välkomstpresent när ni kommer hem i form av new keepers 3:je och purfärska 8 låtars skiva! puss

2008-11-23 @ 02:27:44
Postat av: Ema

Jag saknar er!!

Det låter som om ni har det bra, förutom magen, fyfan för den.

Förövrigt så har Luxembourg fått sin första snö på 6 år och detta firades med trafikkaos och sommardäck. Gött.

Annars klarar jag mig bra med mitt nyvunna luxembourgska vokabulär:

Mupp - vovve

Aus- släpp

Kom haei - kom hit

Kicky - rumpa

Pippi - kissa

Merde - skit

Måjjen - hej

Addi - hejdå

Cooken - titta

Dängen - lyssna



Puss på er!

2008-11-24 @ 22:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0