dag tre bangkok

Igar hade vi en utekvall pa Khoasan Road. Det billigaste var de illegala partytaltsklubbar som slogs upp mitt i gatan. Man satt pa plastpallar och hade likadana pallar som bord. ungefar var 15:e minut fick man resa sig upp och ga upp pa trottoaren da den patrolerande polisen kom forbi pa sin lilla runda. De flesta turister drack hinkvis med sprit men vi nojde oss med singha (det thailandska nationalolet typ). Idag har vi akt farjelinjen som gar pa floden. Vi akte till tagstationen for att kopa biljetter till kambodja. Pa vag ner mot floden fick vi bevittna det skitiga, sotiga, illaluktande, underbara, helvete som bangkok ar. Vi gick genom en stor lada dar folk satt och rensade fisk och kokade hundratals kilo agg och stora grytor. Den stickande roken holl pa att ta kol pa oss efter 10 sekunder men dessa manniskor satt formodligen dar hela dagarna. Nast gang vi hors ar vi forhoppningsvis i Siem Reap, Kambodja.Till frukost tog vi en fruit shake med kiwi, jordgubbar, kokosmjolk mm.Varat hostel ligger bakom denna barikad av vaxtlighetlevande slingrande alar i baljapyttesma skoldpaddorfran batentagstationen i bangkok. vi akte bat i ca 45 min och gick en halv timme i 30 grader for att komma hit men nar vi kom fram fick vi reda pa att man inte kunde kopa biljetter i forvag. Vi ska hit klockan 5 imorgonbitti


Kommentarer
Postat av: Elin

Eeeew för fisklukt och ekliga ormar i badbalja!

Lycka till med kambodja, hoppas ni kommer fram! :D

Jag läser!

//E

2008-10-25 @ 19:02:11
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Fader konungen

Idag har vi varit å sett Peter Carlsson & de blå grodorna på Folkan. Fy F_n vad bra det var. Elinor fick gå på din biljett Andreas, och familjen Jonsson/Erixon var också där.

Nu ska vi på Österåpuben, en hel dag alltså... ;-)



Ha det bra.

2008-10-25 @ 19:27:39
Postat av: Hanna-karolina

Ålbilden var verkligen vidrig. Fyfan. Anreasbilden däremot var helfin, ser fram emot appeltinaafton och fotosession i januari!

2008-10-26 @ 17:34:57
URL: http://hannahkarolina.blogg.se/
Postat av: Ulla Löfqvist

Jag frös när jag såg baljan med ålar eller var det ormar? Jag har ormfobi och med orm menar jag allt som slingrar sig. Var det meningen att dessa skulle tillagas?

Snygga t-shirts!

Fantastiska saker ni får se och uppleva! Härligt att få ta del av allt detta! Kram Ulla

2008-11-03 @ 08:49:44
URL: http://djungelbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0